WISZ, a Balatonhoz visz! – Nyári táborban a szakkollégisták

2019. augusztus 1.

Hallgatóink és munkatársaink nem először utazhattak a magyar tenger partjához: ezúttal Balatonföldvár volt az úti cél, négy nap alatt pedig igyekeztünk felfedezni a környék látnivalóit is. A tábor az EFOP-1.3.7-17-2017-00221 "A Wáli István Református Cigány Szakkollégium tevékenységének bővítése és minőségi fejlesztése" projekt keretein belül valósult meg.

Akárcsak egy évvel ezelőtt, egy nappal a CAMPUS Fesztivál után már rajtra készen álltunk a szakkollégium épülete mellett, hogy kezdetét vegye hagyományos nyári táborunk. Az első nap nagy része utazással telt, hiszen Debrecen és Balatonföldvár légvonalban sincs közel egymáshoz, de még így is maradt erőnk némi közösségi játékra a nap végén, sok-sok nevetéssel.

Másnap délelőtt a strand felé vettük az irányt, Isten pedig kegyes volt hozzánk, hiszen remek idő köszöntött ránk egész héten, így önfeledten szelhettük a habokat. A testi feltöltődés után a reflektálásé volt a főszerep, hiszen a hétfő délutánt az előző tanév kiértékelésével töltöttük. Megosztottuk egymással örömeinket, és javaslatokat tettünk a szakkollégiumi élet azon elemeivel kapcsolatban, melyek finomhangolásra szorulnak a hatékonyabb működés érdekében.

Kedden átléptük Balatonföldvár határát, és a szomszédos Szántód felé vettük az irányt: a kikötőben kompra szálltunk, és csodálatos kilátás mellett áthajóztunk a nem kevésbé festői Tihanyba. A kisvasutazás után közelebbről is megtekintettük a híres apátságot: bejártuk az épület minden zegét-zugát, valamint megismerkedtünk a hely történelmével. Ebéd után néhány órás sétát tettünk a településen, késő délután pedig, komppal és busszal visszatértünk szálláshelyünkre.

A következő napot szinte végig a parton töltöttük, hiszen jól esett a hűsölés a fárasztó tanév és a keddi kulturális program után. Észre sem vettük, de ezzel el is telt a tábor hivatalos része, hiszen már csütörtökön reggel útnak indultunk hazafelé. Kellemesen fáradtan, de mégis feltöltődve a nyár utolsó heteire.

Táborunk egyik legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor esti dicsőítésünk megütötte a 777 keresztény blog egyik szerzőjének a fülét, aki kedvesével andalgott a balatonföldvári parton. A Szentlélek arra indította őt, hogy megkeressen minket: sikerrel járt, az egymásra találás után pedig felemelő volt együtt dícsérni az Urat! Olvassátok el a blogger élményeit erre a linkre kattintva!

A táborról még több képet láthattok a galériánkban, ITT.