WISZ 2022 nyári tábor

2023. január 4.

Természet közeli táborozás

Minden évben részt veszünk nyári táborban, ennélfogva nem csupán tanév közben, de még a nyári szünetben is élvezhetjük egymás társaságát. A közösség nem hagy magára senkit a pihenés, rekreáció időszakában sem. Ez idén sem történt másként – az augusztusi hónapban 4 napot töltöttünk együtt (08. 08 – 08. 11.). Ilyenkor nem csupán jól érezzük magunkat, hanem összegezzük az elmúlt év tapasztalatait, a szakkollégiumot érintő lényeges kérdéseket megbeszéljük, s előre vetítjük a következő tanévet az előttünk álló tennivalók, megbeszélnivalók tekintetében.

Egerben a Szépasszonyvölgyben kezdtük meg a tábort, ahol kb. 2 órás gyalogtúrával indultunk neki az előttünk álló 4 napnak. A túra végeztével buszra ültünk, és az Alföld középső részén elterülő Kiskörének vettük az irányt. Hétfő délután érkeztünk meg a településre, elfoglaltuk a szállást, s közelről megcsodáltuk Magyarország második legnagyobb tavát, a Tisza-tót – voltak, akik testközelből, mert már első nap délutánján belemerészkedtek a(z élő)vízbe. Sok volt a sulyom a Tiszában, ami a fürdőzés élményét rontotta, de kézműves csokoládé formájában fogyasztva máris örömünket leltük benne.

Vacsorával zártuk a napot, s a klímás szobáinkban hűsölve beszélgettünk egymással. Kellemes környezet fogadott minket Kiskörén, így nem sokat ücsörögtünk bent az apartmanban, nézelődtünk, sétálgattunk a környéken, a természet közelségét élveztük. Egyik nap például felmentünk a kiskörei – 19 m magas – kilátóba, ahol ehhez hasonló látvány tárult elénk (azt hiszem, nemcsak bennem idézte fel Petőfi Alföld iránti vonzalmát az igéző táj szépsége):

A keddi napon Igazgatónk segítségével átbeszéltük a szakkollégiummal kapcsolatos főbb tudnivalókat. Kutatási adatokra támaszkodva megismerhettünk a szakkollégisták összvéleményét is, amely egy előzetes Google űrlap kitöltésén alapult. Az anonimizált kérdőív eredményeit munkatársi és hallgatói reflexiók egészítették ki, tették teljessé.

A tábor során a játék és a csapatépítés sem maradhatott el. Kiss Andrea, a WISZ munkatársa játékos tréninggyakorlatokkal színesítette a programunkat a keddi napon, illetve szerda délután a WISZ munkatársaival

együttesen – csapatépítés jegyében – grilleztünk. Valamivel ebéd után és nem sokkal vacsora előtt (mert hát gondolni kellett arra, hogy legyen vacsora is, ha az időjárás gátolná a szabadban sütögetős terveinket!). Van, aki egész nap eszik háromszor, mi egy szerdai délután tettük meg ugyanezt.

Csütörtökön Poroszlóra, a Tisza-tavi Ökocentrumba látogattunk el. Minden programlehetőséget kihasználtunk, ha már ott voltunk. Néztünk szárazföldi állatokat, 3D-s mozifilmet – amely az élővilágot mutatta be számunkra –, és a kedvcsináló filmélmény után neki is láttunk az óriásakvárium körbejárásának. Sokmindent megtanulhattunk az állatokkal kapcsolatban (teknősökről, siklókról, halakról stb.), ugyanis a szakértő által vezetett körbejárás nagyon informatívra sikeredett. A jegyünkben benne szerepelt a hajókázás élménye is, amelynek köszönhetően a Tisza-tó élővilágára kaptunk egy különleges rálátást. Az Ökocentrumban szerzett tapasztalatainkat nem csupán élmény szinten, hanem kép formájában is megörökítettük. Íme néhány kép:

A szabadban eltöltött néhány nap jótékonyan hatott ránk, energetizált bennünket. Próbáltunk feltöltődni, élményeket szerezni, ugyanakkor pihenni is kicsit, miképp az állóvízű Tisza-tó: lelassulni, megállni, elcsendesedni. Mi tehát eképp készültünk rá az új tanévre. És – azt hiszem, mondhatom mindannyiunk nevében –, hogy összességében jól éreztük magunkat.